loading...

بهترین مرجع مقالات طراحی اپلیکیشن

بازدید : 314
چهارشنبه 12 آذر 1399 زمان : 18:35

همه چیز درباره طراحی رابط کاربری UI در اپ و ۲۰ نکته


رابط کاربری ( UI ) و طراحی اپلیکیشن در مشهد از تحت شاخه های تجربه کاربری (UX) به حساب آورده می شود و به هر چیزی که منجر خواهد شد تا باعث سهولت و تسریع رابطه یوزرها با یک متاع (نرم‌افزار) گردد، اشاره می نماید. طراحان رابط کاربری ، باید با مقولات روانشناسی، ‌پباده سازی، گرافیک و آی تی آشنا بوده و از مهارت هایی برخوردار باشند. یک نرم‌افزار خوب، مستلزم استعمال از سرویس ها یک موسسه پباده سازی برنامه خوب داشته و این شرکت ها، معمولا دیزاینرهای نیکی در حوزه UI دارا هستند. بخشی از پیروزی و ارتقاء شمارگان نصب فعال یک نرم‌افزار خوب و لبریز بهره در نرم افزار استورها، به UI خوب دارای ربط میباشد که مستلزم یک مجموعه ماهر از کارشناسان مجرب داراست.

در‌این گفتار، داده ها موردنیاز را در رابطه ماجرا یو آی، در چنگ مخاطبان چشم نگار قرار می‌دهیم. در‌صورتی‌که تحت عنوان طراح یا این که سرمایه گذار یا این که کارآفرین، این گفتار را مطالعه میکنید، نظر ها و تجارب خویش را از روش قسمت کامنت به اشتراک بگذارید.

با چشم نگار در‌این گزارش، یار باشید.

مراد از رابط کاربری UI چه می‌باشد؟
رابط کاربری (USER INTERFACE) که با UI شناخته می‌گردد، از دو واژه رابط و استفاده کننده ساخته شده میباشد. به راهکارهایی برای رابطه بهتر یوزرها با یک کالا که دراین مکان، خواسته ما نرم‌افزار تلفن همراه های هوشمند میباشد، اشاره می نماید.

هر اندازه رابط کاربری یک اپ، دیدنی و خوشگل باشد، باعث تسهیل وتسریع رابطه یوزرها و مشتریان اپلیکیشن با خدماتش میگردد. در‌صورتی‌که رابط کاربری برنامه شما، خوب و فن ای پباده سازی نشده باشد، یوزرها برای به کار گیری از سرویس ها نرم‌افزار شما، با خلل روبرو گردیده و گاها، حذف از تلفن همراه (UNINSTALL/REMOE)، ماحصل رابط کاربری ضعیف خواهد بود.

رابط کاربری ، در واقع ظواهر چیزی میباشد که در نرم افزار ها شاهد هستیم. اما این موضوع در طراحی وب سایت هم مصداق دارااست. از تصاویر،‌دیاگرام ها، ماژول ها، نمودار ها، روش لودینگ و قرار گیری ویدوها و در کل، هر چیزی که به رنگ و هر چیزی که به جای رابطه دارااست، در مقوله UI جای‌دارد.

تمامی چیز در رابطه پباده سازی رابط کاربری UI در برنامه و ۲۰ نکته

(فرق UI یا این که UX )

در واقع UI را پایین تیم تجربه کاربری (UX: USER EXPEREINCE) بایستی در حیث گرفت که به‌این زمینه اشاره می نماید که یوزرها چه‌گونه با جنس روبرو می گردند و بایستی روبرو شوند.

خواسته از رابط کاربری UI چه می باشد؟

ظواهر اپلیکیشن شما، رابط کاربری را تشکیل می‌دهد. هر چقدر شکیل خیس، اقبال دانلود و بقای نصب فعال وگسترش APP شما بیش خیس گردد. بدین ترتیب به مقوله UI می بایست تحت عنوان اهرم و ابزاری برای بسط اپلیکیشن در بلند بازه زمانی نگاه کرد و برای آن،‌خوب نرم‌افزار ریزی و خوب هزینه کرد. چشم نگار همت می نماید تا سرمایه گذاران اپلیکیشن را در فاز UI ، با کارشناسان مجرب خویش، امداد نماید.

در دعوا سئو، یکی‌از اصلی ترین موضوعات در وبسایت ها، مشاجره UI میباشد. این که متن‌ها با چه رنگ و چه سایزی و منوها به چه سبکی در درون نرم افزار شما به اکران در آیند، مسئولیت و ماموریت دیزاینر UI بوده و شما تحت عنوان سرمایه گذار، میتوانید ایده های خویش را به اطلاع این شخص برسانید.

هر چقدر خوش ذوق باشید، هر چقدر طراح رابط کاربری ، نرم‌افزار های حریف را در زمینه متبوع شما ، بهتر بشناسد، رابط کاربردی شکیل تری پباده سازی می نماید.

مطلقا بخوانید: ۲۰ نکته حائض اهمیت در پباده سازی نرم افزار های کاربردی پردانلود با ۱۰ نمونه

در گفت و گو رابط کاربری، طراح، تنها یک طرح و اتود زن وجود ندارد. می بایست روانشناسی سایبر را بداند. انتظارات همگانی مخاطبان را بشناسد و رهیافت هایی که شما مبتنی بر مطالعات بازار (MARKET STUDY) روی بازار مقصود (TARGET MARKET) انجام داده اید را به ایشان منتقل فرمائید. به عنوان مثال مهندسان مشاور و پیمانکاران، معمولا در نرم افزار های مهندسی،‌در ادامه فهرست قیمت هر ساله و ضرایب تعدیل و . . . میباشند. لذا در حالتی که در نرم‌افزار، بخشی برای احتساب این موضوعات باشد، به طبع یک رابط کاربری هوشمندانه ای را پباده سازی نموده اید.

۵+۱ اصل اساسی در پباده سازی UI

رابط کاربری در دنیای دیجال، پس به رابط دربین آدم با دستگاه و جنس فناورانه در دنیای صفر و یک ها اشاره داراست تا به کار گیری ما از کالا، آسوده و سریع باشد. برای این که بتوانیم، سریع خیس و ریلکس خیس از سرویس ها یک نرم افزار به کارگیری کنیم، می بایست طرح و نرم افزار و ایده داشت. در واقع بعداز قدم ایده سازی در تعیین مسئله و اپ یک اپلیکیشن، رابط کاربری ، در حق تقدم بعدی قرار میگیرد. برای پباده سازی UI باید اصولی را رعایت کرد.

قطعا بخوانید: فرق UI با UX‌ چه می‌باشد؟

۵+۱ اصل اصلی در پباده سازی UI
بدین شش اصل دقت فرمائید. ۵+۱ یادآور برجام میباشد! برای فرجام خوب در مقوله UI ، به اصول ۵+۱ دقت داشته باشید و عملکرد فرمائید در فاز UI به آن دارای مسئولیت بمانید:

اصل پباده سازی استراکچر
رابط کاربری شما می بایست مضمون‌ پذیر باشد. یعنی مفهومی را القا نماید. پیامی را انتقال دهد. منزه و مقصود مدار بوده و و اما قابل ادراک. نباید کلیه چیز مرتبا از روی ورقه اکران پنهان گردد و مجدد به اکران در آید! رابط کاربری یک نرم‌افزار بازی با اپلیکیشن اموزشی یا این که دائرالمعارف، متعدد میباشد. استراکچر و ساختار نرم افزار شما بایدبه سیرتکامل ای باشد که کلیه چیز به یکدیگر، ربط داشته و این رابطه، معنی دار وقابل فهم و شعور باشد. پس در پباده سازی UI ، به اصل STRUCTURE DESIGN مناسب، با مسئولیت باشید. نیاز به مطالعه و نظارت دارااست.

اصل سهولت
او‌لین انتظار از رابط کاربری آن میباشد که پیچیده نباشد. حتی رابط کاربری برای اپلیکیشنی که پباده سازی پایپینگ نیروگاه ها را فراگیری میدهد و بحثی تخصصی میباشد، بایستی آن قدر معمولی باشد که دانشجو ها و نو امور با این UI بتوانند PIPING DESIGN را حافظه بگیرند.

اکنون UI برای نرم‌افزار های همگانی و لایف استایل که بماند. به آسانی، در هر کاری، با مسئولیت باشید. از پباده سازی خرقه (FASHION DESIGN) گرفته تا پباده سازی نرم‌افزار تجاری (BIUSINESS PLAN). آسانی، گاها برگ غالب میگردد و امتیاز رقابتی. منش های بین بر می بایست در برنامه ها معمولی و سریع باشد. سخت نباشد. اکران ها می بایست مخاطب را کاسه یک‌سری کلیک به مقصود برساند.

دانشجو یان و جدید امور با این UI بتوانند PIPING DESIGN را حافظه بگیرند

اصل ضروریات
اصل ضروریات در UI بدین مورد اشاره دارااست که باید تمامی چیز که ما یحتاج مخاطب میباشد، اولیه به اکران درآید. در‌صورتی‌که اپلیکیشن مشورت کردن دارید، مورد مشورت کردن با کارشناس و کارشناسان، می بایست آیتم اولیه در پباده سازی UI باشد. آنگاه دسترسی به ENCYCLOPEDIA و خزانه داده ها و غیره. در صورتی قرار باشد در برنامه مشورت کردن، تمامی گیزینه ها نخستین به اکران درآمده و مورد تماس با مشاور، نیاز به تعدادی کلیک داشته باشد، این یعنی اصل آسانی و اصل ضروریات، آیتم دقت طراح UI قرار نگرفته میباشد.

اصل آموزش
رابط کاربری بایستی به نحوی باشد که تمامی چیز برای یوزرها در هر سن و تخصص و جنسیتی، قابل درک و قابل فهم باشد. هیچ چیز مجهول نباید در APP DESIGN جان دار باشد. اعتنا نمایید که یوزرها، معمولا زمان متعددی برای ور رفتن با یک اپ، آن هم APP نو ندارند. به حقیقت «نادر تحمل» بودن اکثریت، اعتنا نمایید. برخورد های یوزرها در پباده سازی UI و تکامل آن، اهمیت بسزا داراست. پس به COMPREHENSIVE بودن دقت فرمایید.

اصل انعطاف پذیری
زمانی قابلیت و امکان تغیر فونت و رنگ و اندازه و رنگ موضوع برای مخاطب در به کار گیری از APP شما مهیا باشد، یعنی نرم افزار شما، اصول FLEXIBILITY را به خیر رعایت نموده است. این یک مسئله اساسی در پباده سازی APP های غالب با ضریب دانلود بالا در نرم‌افزار استورهای داخلی (کافه بازار-اناردونی و ..) و در میان المللی (گوگل پلی، اپل استور و . . .) میباشد. عملکرد فرمایید در پباده سازی UI ، به اصل انعطاف پذیری، متعهد باشید. برای این عمل می بایست اصول CUSTOMIZATION را در فضای دیجیتالی، در لحاظ داشته باشید.

در مجموعه پباده سازی نرم افزار، UI DESIGNER باید با دیگر مناطق، در تعامل بوده و از فیدبک آنها استعمال شود.

اصل کاربرد مداری
یک UI DESGINER یا این که UI DEVELOPER‌ خوب، باید در هر مرحله از پباده سازی، فعالیت خویش را آزمایش نماید تا ببیند در واقع، تا چه اندازه اتودش قابلیت عملی شدن داشته و اصل آسانی و سهولت و سرعت را برای استفاده کننده، به ارمغان می اورد. براین اساس مثل معمارها که برخی با مهندسان بنا در پباده سازی یک سازه مشورت می نمایند تا محدودیت ها و ملزومات پباده سازی و نصب و اجرا را در حیث بگیرند، در مجموعه پباده سازی برنامه، UI DESIGNER می بایست با دیگر بخشها، در تعامل بوده و از فیدبک آنها استعمال شود.

آیا طراح رابط کاربری ، گرافیست میباشد؟
این پرسش متداولی میباشد که مشتریان چشم نگار برخی مطرح می نمایند و در شبکه های عمومی تخصصی هم بدین مورد پرداخته می گردد. الزاما، طراح رابط کاربری ، گرافیست وجود ندارد. به دلیل آن که گرافیست ها، شاخه های تخصصی متعددی برای عمل دارا هستند که APP DESIGN در آن موقتا جایگاهی ندارد. لذا، UI DESIGNER‌ ها باید طرح های خویش را بعداز اتود زدن و تایید صاحبکار (سرمایه گذار نرم افزار)، در مشت گرافیست ها قرار دهند تا فاز VISIAL DESIGN یا این که پباده سازی بصری ابتدا شد.

آیا طراح رابط کاربری، گرافیست میباشد؟

نکته ای که بایستی در حیث داشته باشیم آن میباشد که UI DESIGNER ها در فاز LOW FEDILITY عمل می نمایند. یعنی آن‌ها، شمای اساسی یک نرم افزار را پباده سازی می نمایند و با دقت به علم فناوری داده ها و سایبری و شناختی که از UI های دوستداشتنی در نرم‌افزار های مطرح و خوش دانلود دارا هستند، برنامه ای اتود می زنند که صفر تا صد عمل معلوم میشود.

حالا، برای وسعت بخشی و رنگ بندی و روح بخشیدن به فعالیت UI DESIGNER‌ ها، می بایست از گرافیست های خوش ذوق و ماهر به کار گرفت تا به فضای تک بعدی UI ، احساس و درحال حاضر یکسری بعدی رنگارنگ بدهند. در واقع طراح کاربری خوب یعنی نرم افزار معمولی و اصطلاحا: خوش دست داشته باشیم و گرافیک خوب هم یعنی نرم افزار خوش دست خوش گل داشته باشیم! به همین آسانی!

اما گاها در شرکتهای پباده سازی برنامه ، اشخاصی که UI DESIGNER‌ می‌باشند و اشخاصی که GRAPHIC DESINGER‌‌ می‌باشند، یک شخص یا این که گاها یک مجموعه بوده که با هم فعالیت می نمایند. به استراتژی کمپانی و همینطور سرمایه گذار بستگی دارااست که تا چه انداز عمل ماهر مد نظرش باشد.

اما UI DEVELOPER‌ ها می بایست هم طراح قاب ها باشند و هم کد نویسی را برای FRONT-END انجام دهند ولی الزاما گرافیست های خیر و خوبی نیستند. به همین خیال و خاطر، APP DESIGNING دربرگیرنده چند فاز در قالب یک فعالیت تیمی میباشد.

۱۰ نکته برای علاقمندان به پباده سازی رابط کاربری

۱۰ نکته برای علاقمندان به پباده سازی رابط کاربری
در پباده سازی رابط کاربری چه برای وب سایت و چه اپلیکیشن (هر سیستم عاملی)، می بایست قدم هایی در نطر گرفته گردد. برای این که طراح کاربری خوب باشید، مورد ها پایین را در حیث داشته باشید:

مبانی و اصول شالوده پباده سازی را خاطر بگیرید. علم شالوده پباده سازی و الفبای پباده سازی را بایستی یک UI دیزاینر خوب بداند. بدین ترتیب، باید توان رنگ ها، وسعت ها، اندازه ها، بعدها، اصول پباده سازی تیپوگرافی و تناسب و تعادل در پباده سازی را بدانید. در عرصه UI برای یک اپلیکیشن، خیلی اساسی میباشد که سوابق فعالیت با اشکال و اقسام برنامه های داخلی و میان المللی را داشته باشید تا تجربه شما، طرح های خیر و خوبی را رفتار نماید. الگوهای الهام قسمت برای UI بسیاراست.
پروسه های پباده سازی خلق کننده (CREATIVE DESIGN) را بدانید. این پباده سازی هم مثل هر پباده سازی دیگر، فاز هایی دارااست. از ایده (IDEA) تا تکان (ACTION). مستلزم ۳ اصل: تمجید صحیح مساله پباده سازی (DEFINE)، بسط طرح و اتودهای تکمیلی(DEVELOP) و تحویل عمل )DELIVERY)میباشید. بدین ترتیب اصل 3D را در حیث داشته باشید.
زیاد مطالعه فرمایید! شاید برای شما تعجب اور باشید که بدانید چه ربطی فی مابین پباده سازی و اتود زدن با مطالعه میباشد! آیا نقاش ها هم می بایست زیاد مطالعه نمایند؟ آیا عکاسان هم بایستی زیاد کتاب بخوانند؟ بله! یک UI دیزانیر خوب مثل عکاس خوب و نقاش خوب، زیاد مطالعه می نماید تا مبانی و اصول و تجربه های دیگرافراد را فرا بگیرد و در برای توسعه و گسترش کارش از این نکته ها و رهیافت ها، به کارگیری نماید. در بعد از ظهر دیجیتال، برخی از داده ها را بایستی با مطالعه کتب و مقاله‌ها علمی بدست آورد. چه فارسی و چه غیر فارسی لهجه. حتی شما تحت عنوان سرمایه گذار نرم‌افزار، می بایست مشاهده کرد و تسلط اطلاعاتی نیکی به فاز UI داشته باشید که‌این فرمان با مطالعه مقاله ها و کتاب ها نتایج میگردد که یکیش، همین نوشته‌ی علمی ای میباشد که در هم اکنون مطالعه آن می‌باشید. کانال هایی مثل UX MASTERY برای علاقمندان به زمان های UI و UX ، پیشنهاد می شود.
UI دیزاینر خوب، آراسته علم پباده سازی خویش را با دقت به فرآیند رو افزون گسترش فناوری داده ها و متدها و تکنیک های پباده سازی نرم‌افزار ها که در اپلیکیشن های غالب مالامال دانلود این روز ها مشاهده میکنیم، ارتفا میدهد . بایستی مذاق و ذوق اکثریت را دانست تا خویش را به استانداردهای دربین المللی مجاورت نمائید.
برخی از مهارت هایی که برای تبدیل شدن به UI DESIGNER‌ خوب نیاز میباشد می بایست در لحاظ گرفته گردد.

برخی از مهارت هایی که برای تبدیل شدن به UI DESIGNER‌ خوب نیاز میباشد بایستی در لحاظ گرفته خواهد شد. اصول پباده سازی گرافیکی، کفایت نمی نماید. چنانچه چه در بالا گفتیم که خیر شرط مورد نیاز میباشد و خیر شرط کافی. ارزیابی داده ها، اتود زنی، عکاسی، مهارت عمل تیمی، ادراک خرد جمعی (COLLECTIVE INTELLIGENCE) ، مهارت هایی میباشد که UI DESIGNER‌ خوب می بایست داشته باشد.
برای این که مهارت ها و تجارب شما در‌این حوزه ارتقا یابد، به طور داوطلبانه با موسسه ها پباده سازی برنامه عمل نمایید. با آغاز آپ ها کارکنید در حوزه های متعدد تا در مقوله‌ای در میان فن ای (INTERDISCEIPLINARY) به اسم UI DESIGN ، بضاعت شما افزایش یافته بتوانید نکته های نو خاطر بگیرید.
تمدن فعالیت مشارکتی را می بایست UI دیزاینر در خویش رویش دهد

با ابزارها و TOOLKIT‌ها به کار گیری فرمائید. قابل انعطاف افزارهایی برای آن گاه بخشی به اتود ها، درک بصری بهتر آن‌ها در حقیقت و پباده سازی دیجیتالی در حوزه UI ، ابزارهایی برای گسترش فعالیت UI DESIGNER ها میباشد. ابزارهایی زیرا: FIGMA, ADOBE XV یا این که AXURE را چشم نگار پیشنهاد می نماید. در‌حالتی که شما هم ابزارهای دیگری دارید در قسمت کامنت به اطلاع ما برسانید. گاها این ابزارها مجانی وجود ندارد. از شرکتهای پرداخت مجازی به کارگیری فرمایید.
تمدن عمل مشارکتی را بایستی UI دیزاینر در خویش رشد دهد تا توان و پتانسیل هایش ارتقا یابد. در تمدن فعالیت مشارکتی در گروه های آغاز آپی میباشد که شما زبده گردیده و می قدرت انتظار داشت که سال نخستین شما با سال پنجم، تفاوت متعددی داراست. پس، در موسسه ها پیمانکاری و مشورت و پباده سازی، فعالیت نمائید. هر تعدادی داوطلبانه و مقطعی باشد. کمپانی در عصر ها و تعامل با طراحان ماهر و مدیران موسسات آغاز آپی، کلیه بسترهای قدرت افزایی طراحان رابط کاربری به حساب آورده می شود.
نظرها خویش را در قسمت کامنت با چشم نگار به اشتراک بگذارید.

همه چیز درباره طراحی رابط کاربری UI در اپ و ۲۰ نکته


رابط کاربری ( UI ) و طراحی اپلیکیشن در مشهد از تحت شاخه های تجربه کاربری (UX) به حساب آورده می شود و به هر چیزی که منجر خواهد شد تا باعث سهولت و تسریع رابطه یوزرها با یک متاع (نرم‌افزار) گردد، اشاره می نماید. طراحان رابط کاربری ، باید با مقولات روانشناسی، ‌پباده سازی، گرافیک و آی تی آشنا بوده و از مهارت هایی برخوردار باشند. یک نرم‌افزار خوب، مستلزم استعمال از سرویس ها یک موسسه پباده سازی برنامه خوب داشته و این شرکت ها، معمولا دیزاینرهای نیکی در حوزه UI دارا هستند. بخشی از پیروزی و ارتقاء شمارگان نصب فعال یک نرم‌افزار خوب و لبریز بهره در نرم افزار استورها، به UI خوب دارای ربط میباشد که مستلزم یک مجموعه ماهر از کارشناسان مجرب داراست.

در‌این گفتار، داده ها موردنیاز را در رابطه ماجرا یو آی، در چنگ مخاطبان چشم نگار قرار می‌دهیم. در‌صورتی‌که تحت عنوان طراح یا این که سرمایه گذار یا این که کارآفرین، این گفتار را مطالعه میکنید، نظر ها و تجارب خویش را از روش قسمت کامنت به اشتراک بگذارید.

با چشم نگار در‌این گزارش، یار باشید.

مراد از رابط کاربری UI چه می‌باشد؟
رابط کاربری (USER INTERFACE) که با UI شناخته می‌گردد، از دو واژه رابط و استفاده کننده ساخته شده میباشد. به راهکارهایی برای رابطه بهتر یوزرها با یک کالا که دراین مکان، خواسته ما نرم‌افزار تلفن همراه های هوشمند میباشد، اشاره می نماید.

هر اندازه رابط کاربری یک اپ، دیدنی و خوشگل باشد، باعث تسهیل وتسریع رابطه یوزرها و مشتریان اپلیکیشن با خدماتش میگردد. در‌صورتی‌که رابط کاربری برنامه شما، خوب و فن ای پباده سازی نشده باشد، یوزرها برای به کار گیری از سرویس ها نرم‌افزار شما، با خلل روبرو گردیده و گاها، حذف از تلفن همراه (UNINSTALL/REMOE)، ماحصل رابط کاربری ضعیف خواهد بود.

رابط کاربری ، در واقع ظواهر چیزی میباشد که در نرم افزار ها شاهد هستیم. اما این موضوع در طراحی وب سایت هم مصداق دارااست. از تصاویر،‌دیاگرام ها، ماژول ها، نمودار ها، روش لودینگ و قرار گیری ویدوها و در کل، هر چیزی که به رنگ و هر چیزی که به جای رابطه دارااست، در مقوله UI جای‌دارد.

تمامی چیز در رابطه پباده سازی رابط کاربری UI در برنامه و ۲۰ نکته

(فرق UI یا این که UX )

در واقع UI را پایین تیم تجربه کاربری (UX: USER EXPEREINCE) بایستی در حیث گرفت که به‌این زمینه اشاره می نماید که یوزرها چه‌گونه با جنس روبرو می گردند و بایستی روبرو شوند.

خواسته از رابط کاربری UI چه می باشد؟

ظواهر اپلیکیشن شما، رابط کاربری را تشکیل می‌دهد. هر چقدر شکیل خیس، اقبال دانلود و بقای نصب فعال وگسترش APP شما بیش خیس گردد. بدین ترتیب به مقوله UI می بایست تحت عنوان اهرم و ابزاری برای بسط اپلیکیشن در بلند بازه زمانی نگاه کرد و برای آن،‌خوب نرم‌افزار ریزی و خوب هزینه کرد. چشم نگار همت می نماید تا سرمایه گذاران اپلیکیشن را در فاز UI ، با کارشناسان مجرب خویش، امداد نماید.

در دعوا سئو، یکی‌از اصلی ترین موضوعات در وبسایت ها، مشاجره UI میباشد. این که متن‌ها با چه رنگ و چه سایزی و منوها به چه سبکی در درون نرم افزار شما به اکران در آیند، مسئولیت و ماموریت دیزاینر UI بوده و شما تحت عنوان سرمایه گذار، میتوانید ایده های خویش را به اطلاع این شخص برسانید.

هر چقدر خوش ذوق باشید، هر چقدر طراح رابط کاربری ، نرم‌افزار های حریف را در زمینه متبوع شما ، بهتر بشناسد، رابط کاربردی شکیل تری پباده سازی می نماید.

مطلقا بخوانید: ۲۰ نکته حائض اهمیت در پباده سازی نرم افزار های کاربردی پردانلود با ۱۰ نمونه

در گفت و گو رابط کاربری، طراح، تنها یک طرح و اتود زن وجود ندارد. می بایست روانشناسی سایبر را بداند. انتظارات همگانی مخاطبان را بشناسد و رهیافت هایی که شما مبتنی بر مطالعات بازار (MARKET STUDY) روی بازار مقصود (TARGET MARKET) انجام داده اید را به ایشان منتقل فرمائید. به عنوان مثال مهندسان مشاور و پیمانکاران، معمولا در نرم افزار های مهندسی،‌در ادامه فهرست قیمت هر ساله و ضرایب تعدیل و . . . میباشند. لذا در حالتی که در نرم‌افزار، بخشی برای احتساب این موضوعات باشد، به طبع یک رابط کاربری هوشمندانه ای را پباده سازی نموده اید.

۵+۱ اصل اساسی در پباده سازی UI

رابط کاربری در دنیای دیجال، پس به رابط دربین آدم با دستگاه و جنس فناورانه در دنیای صفر و یک ها اشاره داراست تا به کار گیری ما از کالا، آسوده و سریع باشد. برای این که بتوانیم، سریع خیس و ریلکس خیس از سرویس ها یک نرم افزار به کارگیری کنیم، می بایست طرح و نرم افزار و ایده داشت. در واقع بعداز قدم ایده سازی در تعیین مسئله و اپ یک اپلیکیشن، رابط کاربری ، در حق تقدم بعدی قرار میگیرد. برای پباده سازی UI باید اصولی را رعایت کرد.

قطعا بخوانید: فرق UI با UX‌ چه می‌باشد؟

۵+۱ اصل اصلی در پباده سازی UI
بدین شش اصل دقت فرمائید. ۵+۱ یادآور برجام میباشد! برای فرجام خوب در مقوله UI ، به اصول ۵+۱ دقت داشته باشید و عملکرد فرمائید در فاز UI به آن دارای مسئولیت بمانید:

اصل پباده سازی استراکچر
رابط کاربری شما می بایست مضمون‌ پذیر باشد. یعنی مفهومی را القا نماید. پیامی را انتقال دهد. منزه و مقصود مدار بوده و و اما قابل ادراک. نباید کلیه چیز مرتبا از روی ورقه اکران پنهان گردد و مجدد به اکران در آید! رابط کاربری یک نرم‌افزار بازی با اپلیکیشن اموزشی یا این که دائرالمعارف، متعدد میباشد. استراکچر و ساختار نرم افزار شما بایدبه سیرتکامل ای باشد که کلیه چیز به یکدیگر، ربط داشته و این رابطه، معنی دار وقابل فهم و شعور باشد. پس در پباده سازی UI ، به اصل STRUCTURE DESIGN مناسب، با مسئولیت باشید. نیاز به مطالعه و نظارت دارااست.

اصل سهولت
او‌لین انتظار از رابط کاربری آن میباشد که پیچیده نباشد. حتی رابط کاربری برای اپلیکیشنی که پباده سازی پایپینگ نیروگاه ها را فراگیری میدهد و بحثی تخصصی میباشد، بایستی آن قدر معمولی باشد که دانشجو ها و نو امور با این UI بتوانند PIPING DESIGN را حافظه بگیرند.

اکنون UI برای نرم‌افزار های همگانی و لایف استایل که بماند. به آسانی، در هر کاری، با مسئولیت باشید. از پباده سازی خرقه (FASHION DESIGN) گرفته تا پباده سازی نرم‌افزار تجاری (BIUSINESS PLAN). آسانی، گاها برگ غالب میگردد و امتیاز رقابتی. منش های بین بر می بایست در برنامه ها معمولی و سریع باشد. سخت نباشد. اکران ها می بایست مخاطب را کاسه یک‌سری کلیک به مقصود برساند.

دانشجو یان و جدید امور با این UI بتوانند PIPING DESIGN را حافظه بگیرند

اصل ضروریات
اصل ضروریات در UI بدین مورد اشاره دارااست که باید تمامی چیز که ما یحتاج مخاطب میباشد، اولیه به اکران درآید. در‌صورتی‌که اپلیکیشن مشورت کردن دارید، مورد مشورت کردن با کارشناس و کارشناسان، می بایست آیتم اولیه در پباده سازی UI باشد. آنگاه دسترسی به ENCYCLOPEDIA و خزانه داده ها و غیره. در صورتی قرار باشد در برنامه مشورت کردن، تمامی گیزینه ها نخستین به اکران درآمده و مورد تماس با مشاور، نیاز به تعدادی کلیک داشته باشد، این یعنی اصل آسانی و اصل ضروریات، آیتم دقت طراح UI قرار نگرفته میباشد.

اصل آموزش
رابط کاربری بایستی به نحوی باشد که تمامی چیز برای یوزرها در هر سن و تخصص و جنسیتی، قابل درک و قابل فهم باشد. هیچ چیز مجهول نباید در APP DESIGN جان دار باشد. اعتنا نمایید که یوزرها، معمولا زمان متعددی برای ور رفتن با یک اپ، آن هم APP نو ندارند. به حقیقت «نادر تحمل» بودن اکثریت، اعتنا نمایید. برخورد های یوزرها در پباده سازی UI و تکامل آن، اهمیت بسزا داراست. پس به COMPREHENSIVE بودن دقت فرمایید.

اصل انعطاف پذیری
زمانی قابلیت و امکان تغیر فونت و رنگ و اندازه و رنگ موضوع برای مخاطب در به کار گیری از APP شما مهیا باشد، یعنی نرم افزار شما، اصول FLEXIBILITY را به خیر رعایت نموده است. این یک مسئله اساسی در پباده سازی APP های غالب با ضریب دانلود بالا در نرم‌افزار استورهای داخلی (کافه بازار-اناردونی و ..) و در میان المللی (گوگل پلی، اپل استور و . . .) میباشد. عملکرد فرمایید در پباده سازی UI ، به اصل انعطاف پذیری، متعهد باشید. برای این عمل می بایست اصول CUSTOMIZATION را در فضای دیجیتالی، در لحاظ داشته باشید.

در مجموعه پباده سازی نرم افزار، UI DESIGNER باید با دیگر مناطق، در تعامل بوده و از فیدبک آنها استعمال شود.

اصل کاربرد مداری
یک UI DESGINER یا این که UI DEVELOPER‌ خوب، باید در هر مرحله از پباده سازی، فعالیت خویش را آزمایش نماید تا ببیند در واقع، تا چه اندازه اتودش قابلیت عملی شدن داشته و اصل آسانی و سهولت و سرعت را برای استفاده کننده، به ارمغان می اورد. براین اساس مثل معمارها که برخی با مهندسان بنا در پباده سازی یک سازه مشورت می نمایند تا محدودیت ها و ملزومات پباده سازی و نصب و اجرا را در حیث بگیرند، در مجموعه پباده سازی برنامه، UI DESIGNER می بایست با دیگر بخشها، در تعامل بوده و از فیدبک آنها استعمال شود.

آیا طراح رابط کاربری ، گرافیست میباشد؟
این پرسش متداولی میباشد که مشتریان چشم نگار برخی مطرح می نمایند و در شبکه های عمومی تخصصی هم بدین مورد پرداخته می گردد. الزاما، طراح رابط کاربری ، گرافیست وجود ندارد. به دلیل آن که گرافیست ها، شاخه های تخصصی متعددی برای عمل دارا هستند که APP DESIGN در آن موقتا جایگاهی ندارد. لذا، UI DESIGNER‌ ها باید طرح های خویش را بعداز اتود زدن و تایید صاحبکار (سرمایه گذار نرم افزار)، در مشت گرافیست ها قرار دهند تا فاز VISIAL DESIGN یا این که پباده سازی بصری ابتدا شد.

آیا طراح رابط کاربری، گرافیست میباشد؟

نکته ای که بایستی در حیث داشته باشیم آن میباشد که UI DESIGNER ها در فاز LOW FEDILITY عمل می نمایند. یعنی آن‌ها، شمای اساسی یک نرم افزار را پباده سازی می نمایند و با دقت به علم فناوری داده ها و سایبری و شناختی که از UI های دوستداشتنی در نرم‌افزار های مطرح و خوش دانلود دارا هستند، برنامه ای اتود می زنند که صفر تا صد عمل معلوم میشود.

حالا، برای وسعت بخشی و رنگ بندی و روح بخشیدن به فعالیت UI DESIGNER‌ ها، می بایست از گرافیست های خوش ذوق و ماهر به کار گرفت تا به فضای تک بعدی UI ، احساس و درحال حاضر یکسری بعدی رنگارنگ بدهند. در واقع طراح کاربری خوب یعنی نرم افزار معمولی و اصطلاحا: خوش دست داشته باشیم و گرافیک خوب هم یعنی نرم افزار خوش دست خوش گل داشته باشیم! به همین آسانی!

اما گاها در شرکتهای پباده سازی برنامه ، اشخاصی که UI DESIGNER‌ می‌باشند و اشخاصی که GRAPHIC DESINGER‌‌ می‌باشند، یک شخص یا این که گاها یک مجموعه بوده که با هم فعالیت می نمایند. به استراتژی کمپانی و همینطور سرمایه گذار بستگی دارااست که تا چه انداز عمل ماهر مد نظرش باشد.

اما UI DEVELOPER‌ ها می بایست هم طراح قاب ها باشند و هم کد نویسی را برای FRONT-END انجام دهند ولی الزاما گرافیست های خیر و خوبی نیستند. به همین خیال و خاطر، APP DESIGNING دربرگیرنده چند فاز در قالب یک فعالیت تیمی میباشد.

۱۰ نکته برای علاقمندان به پباده سازی رابط کاربری

۱۰ نکته برای علاقمندان به پباده سازی رابط کاربری
در پباده سازی رابط کاربری چه برای وب سایت و چه اپلیکیشن (هر سیستم عاملی)، می بایست قدم هایی در نطر گرفته گردد. برای این که طراح کاربری خوب باشید، مورد ها پایین را در حیث داشته باشید:

مبانی و اصول شالوده پباده سازی را خاطر بگیرید. علم شالوده پباده سازی و الفبای پباده سازی را بایستی یک UI دیزاینر خوب بداند. بدین ترتیب، باید توان رنگ ها، وسعت ها، اندازه ها، بعدها، اصول پباده سازی تیپوگرافی و تناسب و تعادل در پباده سازی را بدانید. در عرصه UI برای یک اپلیکیشن، خیلی اساسی میباشد که سوابق فعالیت با اشکال و اقسام برنامه های داخلی و میان المللی را داشته باشید تا تجربه شما، طرح های خیر و خوبی را رفتار نماید. الگوهای الهام قسمت برای UI بسیاراست.
پروسه های پباده سازی خلق کننده (CREATIVE DESIGN) را بدانید. این پباده سازی هم مثل هر پباده سازی دیگر، فاز هایی دارااست. از ایده (IDEA) تا تکان (ACTION). مستلزم ۳ اصل: تمجید صحیح مساله پباده سازی (DEFINE)، بسط طرح و اتودهای تکمیلی(DEVELOP) و تحویل عمل )DELIVERY)میباشید. بدین ترتیب اصل 3D را در حیث داشته باشید.
زیاد مطالعه فرمایید! شاید برای شما تعجب اور باشید که بدانید چه ربطی فی مابین پباده سازی و اتود زدن با مطالعه میباشد! آیا نقاش ها هم می بایست زیاد مطالعه نمایند؟ آیا عکاسان هم بایستی زیاد کتاب بخوانند؟ بله! یک UI دیزانیر خوب مثل عکاس خوب و نقاش خوب، زیاد مطالعه می نماید تا مبانی و اصول و تجربه های دیگرافراد را فرا بگیرد و در برای توسعه و گسترش کارش از این نکته ها و رهیافت ها، به کارگیری نماید. در بعد از ظهر دیجیتال، برخی از داده ها را بایستی با مطالعه کتب و مقاله‌ها علمی بدست آورد. چه فارسی و چه غیر فارسی لهجه. حتی شما تحت عنوان سرمایه گذار نرم‌افزار، می بایست مشاهده کرد و تسلط اطلاعاتی نیکی به فاز UI داشته باشید که‌این فرمان با مطالعه مقاله ها و کتاب ها نتایج میگردد که یکیش، همین نوشته‌ی علمی ای میباشد که در هم اکنون مطالعه آن می‌باشید. کانال هایی مثل UX MASTERY برای علاقمندان به زمان های UI و UX ، پیشنهاد می شود.
UI دیزاینر خوب، آراسته علم پباده سازی خویش را با دقت به فرآیند رو افزون گسترش فناوری داده ها و متدها و تکنیک های پباده سازی نرم‌افزار ها که در اپلیکیشن های غالب مالامال دانلود این روز ها مشاهده میکنیم، ارتفا میدهد . بایستی مذاق و ذوق اکثریت را دانست تا خویش را به استانداردهای دربین المللی مجاورت نمائید.
برخی از مهارت هایی که برای تبدیل شدن به UI DESIGNER‌ خوب نیاز میباشد می بایست در لحاظ گرفته گردد.

برخی از مهارت هایی که برای تبدیل شدن به UI DESIGNER‌ خوب نیاز میباشد بایستی در لحاظ گرفته خواهد شد. اصول پباده سازی گرافیکی، کفایت نمی نماید. چنانچه چه در بالا گفتیم که خیر شرط مورد نیاز میباشد و خیر شرط کافی. ارزیابی داده ها، اتود زنی، عکاسی، مهارت عمل تیمی، ادراک خرد جمعی (COLLECTIVE INTELLIGENCE) ، مهارت هایی میباشد که UI DESIGNER‌ خوب می بایست داشته باشد.
برای این که مهارت ها و تجارب شما در‌این حوزه ارتقا یابد، به طور داوطلبانه با موسسه ها پباده سازی برنامه عمل نمایید. با آغاز آپ ها کارکنید در حوزه های متعدد تا در مقوله‌ای در میان فن ای (INTERDISCEIPLINARY) به اسم UI DESIGN ، بضاعت شما افزایش یافته بتوانید نکته های نو خاطر بگیرید.
تمدن فعالیت مشارکتی را می بایست UI دیزاینر در خویش رویش دهد

با ابزارها و TOOLKIT‌ها به کار گیری فرمائید. قابل انعطاف افزارهایی برای آن گاه بخشی به اتود ها، درک بصری بهتر آن‌ها در حقیقت و پباده سازی دیجیتالی در حوزه UI ، ابزارهایی برای گسترش فعالیت UI DESIGNER ها میباشد. ابزارهایی زیرا: FIGMA, ADOBE XV یا این که AXURE را چشم نگار پیشنهاد می نماید. در‌حالتی که شما هم ابزارهای دیگری دارید در قسمت کامنت به اطلاع ما برسانید. گاها این ابزارها مجانی وجود ندارد. از شرکتهای پرداخت مجازی به کارگیری فرمایید.
تمدن عمل مشارکتی را بایستی UI دیزاینر در خویش رشد دهد تا توان و پتانسیل هایش ارتقا یابد. در تمدن فعالیت مشارکتی در گروه های آغاز آپی میباشد که شما زبده گردیده و می قدرت انتظار داشت که سال نخستین شما با سال پنجم، تفاوت متعددی داراست. پس، در موسسه ها پیمانکاری و مشورت و پباده سازی، فعالیت نمائید. هر تعدادی داوطلبانه و مقطعی باشد. کمپانی در عصر ها و تعامل با طراحان ماهر و مدیران موسسات آغاز آپی، کلیه بسترهای قدرت افزایی طراحان رابط کاربری به حساب آورده می شود.
نظرها خویش را در قسمت کامنت با چشم نگار به اشتراک بگذارید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 57
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 22
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 33
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 116
  • بازدید ماه : 601
  • بازدید سال : 2349
  • بازدید کلی : 21826
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی